loading...
نهال فروشی پالیز
Sajad بازدید : 81 یکشنبه 12 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

نهال آلبالو مجاری

شاید بسیاری از ما که در زمینه باغبانی و محصولات کشاورزی اطلاعات زیادی نداریم فقط یک نوع آلبالو را بشناسیم. اما باید بگویم آلبالو ها دارای نژاد های مختلفی می باشند که هر کدام دارای ویژگی ها و رنگ و طعم متفاوتی هستند. ما در این مقاله قرار است به ویژگی ها و خصوصیات رشد نهال آلبالو مجاری بپردازیم.

خواص آلبالو مجاری: آلبالو به دلیل ویتامین های مغذی برای تقویت پوست و مو بسیار مفید می باشد و همچنین درخشندگی و زیبایی را به صورت هدیه می دهد و به جوان سازی پوست کمک می کند. شاید فکر کنید  که تنها ویتامین سی در پرتقال و لیمو وجود دارد اما باید بگویم که آلبالو سرشار از ویتامین سی می باشد و باعث روشن شدن پوست صورت می شود. همچنین آهن موجود در آن باعث کاهش ریزش مو و تقوبت پیاز مو می شود.

ویژگی نهال آلبالو مجاری
اگر بخواهیم در مورد خصوصیات درخت آلبالو مجاری توضیح دهیم ابتدا از شکل درخت شروع می کنیم. برگ های نهال آلبالو مجاری به شکل لوزی می باشند و به صورت غیر متراکم روی شاخه ها قرار دارند. رنگ تنه درخت به صورت رنگ روشن سفید تا نقره ای می باشد. نهال آلبالو مجاری به دلیل ظریف بودن نسبت به گیلاس جای کمتری را اشغال می کند. در مورد ارتفاع درخت آلبالو مجاری بین 2 متر تا 4 متر می باشد و ارتفاع نهال آلبالو مجاری در ابتدا از 2 متر نیز کمتر است. ساختار ساقه و تنه این درخت خیلی انعطاف پذیر می باشد و به راحتی خم می شود بدون آن که شکسته شود و برای برداشت میوه نیازی به نردبان نیست. در مورد شکوفه های نهال آلبالو مجاری می توان گفت این شکوفه ها از 5 گلبرگ تشکیل شده است. در شکوفه های این درخت علاوه بر پرچم، مادگی نیز وجود دارد پس گرده افشانی این درخت به صورت خود بار می باشد. علاوه بر این که خود را تلقیح می کند می تواند با گرده خود درخت گیلاس را نیز تلقیح کند. رنگ میوه آلبالو مجاری به صورت قرمز تیره می باشد. تاریخ رسیدن میوه های خوشمزه 3 ماه بعد از تمام شدن شکوفه آن می باشد.

شرایط محیطی و نوع خاک، برای رشد نهال آلبالو مجاری

بیشترین کشت نهال آلبالو مجاری در استان های چون خراسان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، تهران و اصفهان می باشد که شرایط محیط کشت مناسبی برای رشد درخت دارند. می توان گفت با توجه به آمار های رسمی ایران ششمین کشور در جهان می باشد که در زمینه تولید آلبالو فعالیت می کند. درخت آلبالو مجاری نیاز آنچنانی به هرس ندارد و وقتی شاخه های آن را می توان هرس کرد که آن شاخه شکسته باشد و یا بیمار باشد. شاخه های یک ساله بیشترین میزان میوه را تولید می کنند. و هرچه به عمر درخت اضافه می شود میزان تولید آن درخت کاهش پیدا می کند. میزان باردهی درخت آلبالو مجاری در هر درخت به 30 کیلو می رسید. و این میزان به طول عمر درخت نیز بستگی دارد. هرچه درخت جوان تر باشد میزان باردهی آن نیز بیشتر می باشد و هرچه درخت مسن تر باشد. میزان باردهی آن بسیار کاهش می یابد. خاک مورد نیاز برای رشد نهال آلبالو مجاری خاک رسی می باشد البته این نهال در خاک های شور و قلیایی نیز رشد می کند. ریشه این درخت تا 5 متر رشد می کند. اگر بخواهیم این درخت را از نظر تحمل سرمای زمستان و تحمل گرمایی تابستان بررسی کنیم باید گفت این درخت ها قدرت زیادی برای تحمل گرما و سرما دارند. این درخت باید در دما های منفی 7 درجه تا مثبت 28 درجه می باشد و گرمایی خیلی زیاد امکان  رشد را به این درخت نمی دهد. به عنوان مثال نهال آلبالو مجاری در خوزستان و بوشهر و کرمان امکان رشد ندارد.

 برای آبیاری نهال آلبالو مجاری در تابستان در طول هفته می توانید 2 تا 3  بار، این نهال ها را آبیاری کنید. اما درختان بالغ در تابستان نیاز به آبیاری کمتری دارند و در طول هفته فقط یک بار آبیاری می شوند. باید توجه داشته باشید که این درخت به آبیاری غرقابی حساس می باشد و بهتر از روش آبیاری قطره ای برای این درخت استفاده کنید. در مورد فواصل کاشت این نوع آلبالو باید گفت که این فاصله می تواند 4*5 و یا 5*5 باشد. زمان کاشت این نهال ها از پاییز شروع می شود و تا بهار امکان کاشت وجود دارد. آفت آلبالو مجاری، مگسی هست به نام مگس گیلاس که نیاز به سمپاشی دارد و بعد از سمپاشی از بین می رود. عمر مفید  این نوع درخت آلبالو بین 25 سال تا 30 سال می باشد. عملکرد درخت در هکتار آلبالو بین 6 تا 8 تن در هر هکتار می باشد.

بهترین و پر بازده ترین نهال های آلبالو را در نهاستان پالیز (سعید قاسمی) سفارش دهید
همانطور که در این مقاله خواندید، انتخاب بهترین و پر بازده ترین درخت آلبالو بهترین انتخاب برای باغ آلبالو است. نهال های آلبالو پربازده نقش بسیار مهمی برای توسعه و کارآفرینی در حوزه کشاورزی میباشد. انتخاب برترین و پربازده ترین نهال البالو خیال شما را بابت توسعه باغ البالو راحت میکند. نهالستان پالیز با تولید باکیفیتترین و برترین نهال های البالو ,نهال البالو مجاری,نهال البالو سیکانی,نهال البالو بوترمو,نهال البالو خوشه ای مورلو ,آماده خدمترسانی به مشتریان عزیز است.

برای کسب اطلاعات بیشتر یا خرید نهال البالو میتوانید با شماره 09021832393 تماس بگیرید. کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 15
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 63
  • بازدید ماه : 145
  • بازدید سال : 757
  • بازدید کلی : 2,345