loading...
نهال فروشی پالیز
Sajad بازدید : 55 یکشنبه 12 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

نهال آلبالو خوشه ای

نهال آلبالو خوشه ای یکی از انواع نهال آلبالو ها می باشد که در منشاء آن فرانسه می باشد. و نحوه رشد آن به صورت خوشه ای است به طوری که روی هر خوشه بین 40 تا 50 آلبالو قرار دارد. می توان گفت تفاوت های زیادی در شرایط رشد و ویژگی های نژاد های آلبالو ها نیست و بیشتر تفاوت آن ها در رنگ و مزه آن ها می باشد. در این مقاله ما به بررسی ویژگی های  نهال آلبالو خوشه ای می پردازیم.

خواص آلبالو: افرادی که کلیه آن ها دچار نارسایی می باشد بهتر است از آلبالو استفاده کنند زیرا در تصفیه کردن کلیه ها و دفع سموم نقش بسیار موثری دارد. آلبالو باعث تصفیه خون می شود و پاک شدن خون باعث شفافی صورت نیز می شود. علاوه بر میوه آلبالو، آلبالو به صورت خشک دارای خواص بیشتری نیز می باشد. دم کرده آلبالو ادرار آور می باشد و برای دفع سموم از کلیه و مثانه مفید باشد.

 

خصوصیات نهال آلبالو خوشه ای

اگر بخواهیم در مورد خصوصیات نهال آلبالو خوشه ای توضیح دهیم باید گفت این درخت دارای برگ های نیزه ای می باشد و تعداد آن ها روی شاخه ها کم می باشد. رنگ میوه آلبالو خوشه ای قرمز تیره و درخشان می باشد و ظاهری شبیه به گیلاس دارد. شکوفه های آن در هفته دوم فرودین شروع به رشد می کنند.

آلبالو خوشه ای

 

شکل ظاهری شکوفه های تمام آلبالو ها تا حدودی شبیه هم می باشند تعداد گلبرگ های آن ها 5 عدد است. هم دارای پرچم وهم دارای مادگی می باشند. گرده افشانی آلبالو خوشه ای خود بارور می باشد چون روی درخت علاوه بر مادگی پرچم نیز وجود دارد. تنه نهال آلبالو خوشه ای دارای رنگ نقره ای می باشد. و شاخه های آن نازک و دارای انعطاف می باشد. این درخت ها در برابر باد های سنگین خیلی کم شکسته می شوند. هرس در صورتی برای درخت آلبالو خوشه ای لازم می باشد که بخواهند یک شاخه آسیب دیده را جدا کنند و یا یک شاخه که دچار بیماری شده باشد را بخواهند هرس کنند. تاریخ رسیدن میوه آلبالو خوشه ای اواخر خرداد می باشد. میزان باردهی درخت بر اساس سن درخت مختلف می باشد. هرچه سن درخت بیشتر باشد میزان باردهی آن کاهش می یابد درخت های یک و دوساله بیشتر میزان باردهی را خواهند داشت می توان گفت باردهی هر درخت بین 30 تا 50 برای هر درخت می باشد. ارتفاع درخت آلبالو خوشه ای زیاد نمی باشد و از 2 تا 4 متر بیشتر نخواهد شد. نهال آلبالو خوشه ای از نظر تحمل سرمای زمستان می تواند دما منفی 7 درجه را تحمل کند و مقاومت خوبی در برابر سرما دارد و از نظر تحمل گرمای تابستان، تحمل گرمای بالا 40 درجه را برای طولانی مدت ندارد و مطلوب ترین دما برای نهال آلبالو خوشه ای دمای بین 26 تا 34 درجه سانتی گراد می باشد.

  

شرایط محیط کاشت نهال آلبالو خوشه ای

فواصل کاشت درخت مانند دیگر آلبالو ها 5*5 می باشد. عمر مفید اقتصادی درخت آلبالو خوشه ای بین 30 سال می باشد. شرایط محیط کاشت نهال آلبالو خوشه ای مانند دیگر آلبالو ها می باشد بیشتر در خاک های رسی و خاک های قلیایی و شور می تواند به خوبی رشد کند. رشد ریشه این درخت تا عمق 5 متری زمین می باشد. درختان گیلاس و آلبالو یک نوع آفت دارد که بین هر دو درخت مشترک می باشد آن هم آفت مگس گیلاس می باشد. برای از بین بردن این آفت درخت و نهال آلبالو خوشه ای،  نیاز به سمپاشی دارد. ریشه درخت آلبالو خوشه ای به کمبود اکسیژن بسیار حساس می باشد. و بهتر است از روش آبیاری غرقابی استفاده نکنید. بهترین زمان برای آبیاری نهال آلبالو خوشه ای زمانی می باشد که خاک درخت خشک شده و نیاز به آبیاری دارد. نحوه آبیاری در بین درختان جوان و مسن متفاوت می باشد. درختان جوان در هفته دو تا 3 بار باید آبیاری شوند و در درختان بالغ و مسن هفته ای یک بار آبیاری مناسب می باشد. در مورد عملکرد درخت در هکتار باید گفت با توجه به سن درختان و شرایط آب و هوای مکان رشد آن ها باید عملکرد در هکتار این درختان را گفت اما به طور میانگین این عملکرد در هر هکتار بالغ بر 6 تا 8 تن می باشد.  

بهترین و پر بازده ترین نهال های آلبالو را در نهاستان پالیز (سعید قاسمی) سفارش دهید
همانطور که در این مقاله خواندید، انتخاب بهترین و پر بازده ترین درخت آلبالو بهترین انتخاب برای باغ آلبالو است. نهال های آلبالو پربازده نقش بسیار مهمی برای توسعه و کارآفرینی در حوزه کشاورزی میباشد. انتخاب برترین و پربازده ترین نهال البالو خیال شما را بابت توسعه باغ البالو راحت میکند. نهالستان پالیز با تولید باکیفیتترین و برترین نهال های البالو ,نهال البالو مجاری,نهال البالو سیکانی,نهال البالو بوترمو,نهال البالو خوشه ای مورلو ,آماده خدمترسانی به مشتریان عزیز است.

برای کسب اطلاعات بیشتر یا خرید نهال البالو میتوانید با شماره 09021832393 تماس بگیرید. کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 15
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 16
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1
  • بازدید ماه : 155
  • بازدید سال : 767
  • بازدید کلی : 2,355