loading...
نهال فروشی پالیز
Sajad بازدید : 53 یکشنبه 12 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

نهال البالو بوترمو

شاید بیشتر افراد از تنوع نژادی آلبالو اطلاعات کافی نداشته باشند اما باید گفت این میوه مانند دیگر میوه های دارای تنوع نژادی می باشد. آلبالو مجاری دارای یک رقم می باشد به نام آلبالو بوترمو که در کشور مجارستان تولید شده است. امروز در این مقاله به بررسی ویژگی ها این آلبالو می پردازیم.

خواص آلبالو: آلبالو از آن دسته میوه های است که سرشار از مواد مغذی و ویتامین های می باشد. این میوه سرشار از آنتی اکسیدان می باشد که مانع از رشد تومور های سرطانی در بدن می باشد. همچنین کاهش دهنده قند خون می باشد این میوه برای افرادی که دارای دیابت می باشند و نمی توانند هر نوع میوه ای مصرف کنند بسیار مفید می باشد. چون علاوه بر تنظیم قند خون سرشار از ویتامین های می باشد که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. آلبالو همچنین در درمان بیماری های قلبی می تواند مفید باشد. افرادی که دچار بیماری های گوارشی مانند بیماری روده  هستند باید بدانند یکی از میوه های که مناسب آن ها می باشد همین آلبالو است.   

ویژگی های آلبالو بوترمو

در مورد خصوصیات درخت آلبالو بوترمو باید گفت شکل برگ های این دارای برگ های سوزنی می باشد که میزان تراکم آن ها بر روی هر شاخه زیاد نمی باشد. رنگ میوه درخت آلبالو بوترمو به صورت قرمز تیره و درخشان می باشد که دارای یک دم کوتاه می باشند. تاریخ رسیدن میوه ها در هفته های اخر خرداد ماه می باشد. شکوفه های این درخت مانند درخت آلبالو مجاری از 5 گلبرگ و 5 کاسبرگ تشکیل شده است. آلبالو بوترمو از لحاظ گرده افشانی، خود بارور می باشد یعنی در شکوفه خود علاوه بر پرچم مادگی نیز دارد. شکوفه های این درخت می توانند با دانه گرده های خود، درخت گیلاس را هم بارور کنند. درخت آلبالو بوترمو خیلی منعطف می باشد و به راحتی شاخه های آن بدون شکسته شدن خم می شوند. هرس برای این نوع درخت ها استفاده نمی شود فقط در صورتی که شاخه ای دچار آسیب و یا بیماری شده باشد آن را هرس می کنند. میزان باردهی درخت آلبالو بوترمو مانند آلبالو مجاری برای هر درخت 30 کیلو می باشد. ارتفاع درخت آلبالو بوترمو بین 2 تا 4 متر می باشد. در مورد شرایط محیط کشت درخت آلبالو بوترمو می توان گفت در خاک های رسی و خاک های قلیایی و خاک های شور می تواند به خوبی رشد کند. ریشه درخت آلبالو بوترمو تا عمق 5 متری زمین رشد می کند. از نظر تحمل سرمای زمستان باید گفت تا دمای 7 درجه سانتی گراد را می تواند تحمل کند و از نظر تحمل گرمای تابستان، این درخت تحمل گرمای زیاد را برای طولانی مدت ندارد. 

شرایط کاشت و آبیاری آلبالو بوترمو

در مورد فواصل کاشت درخت های آلبالو بوترمو باید گفت در فاصله 5*5 می توانند کاشته شوند. این درخت نیاز به آبیاری دارد که، باعث آسیب به ریشه درخت نشود به عنوان مثال به آبیاری غرقابی حساس می باشد. پس بهتر است از روش های دیگر آبیاری استفاده کنید مانند آبیاری قطره ای این نوع آبیاری از نظر مصرف آب کاملا کم مصرف می باشد و از نظر آبیاری فقط آب مورد نیاز درخت را تامین می کند. شما در طول تابستان برای آبیاری نهال های آلبالو بوترمو باید 2 تا 3 بار در هفته این نهال ها را آبیاری کنید اما در درختان بالغ در طول تابستان می توانید در هر هفته یک بار آن ها را آبیاری کنید. شاید سوال بسیاری از افراد باشد که طول عمر این درخت چند سال می باشد باید عمر مفید این درخت بین 25 سال تا 30 سال می باشد. یکی از آفت های این درخت مگس گیلاس می باشد که برای از بین بردن این افت، درخت نیاز به سمپاشی دارد. مزه میوه درخت آلبالو بوترمو ترش مزه می باشد. شاید از نظر ظاهری شبیه گیلاس باشد اما مزه آن با گیلاس فرق می کند. در مورد عملکرد درخت در هکتار باید گفت: درختان آلبالو بوترمو بعد از چند سال میزان باردهی آن ها کاهش می یابد و هر چه درخت جوان تر باشد میزان باردهی آن زیاد می باشد. پس بر این اساس باید گفت در هر هکتار بین 6 تا 8 تن باردهی خواهد داشت. 

بهترین و پر بازده ترین نهال های آلبالو را در نهاستان پالیز (سعید قاسمی) سفارش دهید
همانطور که در این مقاله خواندید، انتخاب بهترین و پر بازده ترین درخت آلبالو بهترین انتخاب برای باغ آلبالو است. نهال های آلبالو پربازده نقش بسیار مهمی برای توسعه و کارآفرینی در حوزه کشاورزی میباشد. انتخاب برترین و پربازده ترین نهال البالو خیال شما را بابت توسعه باغ البالو راحت میکند. نهالستان پالیز با تولید باکیفیتترین و برترین نهال های البالو ,نهال البالو مجاری,نهال البالو سیکانی,نهال البالو بوترمو,نهال البالو خوشه ای مورلو ,آماده خدمترسانی به مشتریان عزیز است.

برای کسب اطلاعات بیشتر یا خرید نهال البالو میتوانید با شماره 09021832393 تماس بگیرید. کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 15
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 68
  • بازدید ماه : 150
  • بازدید سال : 762
  • بازدید کلی : 2,350