loading...
نهال فروشی پالیز
Sajad بازدید : 37 چهارشنبه 08 بهمن 1399 نظرات (0)

5 نکته مهم درباره ی خرید نهال گردو که کسی نمیداند.

اگر قصد احداث باغ گردو دارید، حتما به خرید نهال گردو فکر کرده اید. برای اینکه یک باغ پرمحصول داشته باشیم، نهالی که میخریم باید کاملا سالم باشد و به صورت اصولی پرورش یافته باشد. معمولا نهال گردو را از نهالستان های معتبرخریداری میکنیم. شاید برای بیشتر باغداران این سوال مطرح شده باشد؛ که چگونه یک نهالستان گردوی خوب را شناسایی کنیم تا بتوانیم برای باغمان نهال بخریم؟ اصلا خصوصیات یک نهالستان خوب چیست و در هنگام خرید نهال باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ برای پاسخ به تمامی این سوال ها به شما پیشنهاد میکنم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

خرید نهال گردو مرغوب و با باردهی بالا میتواند درآمد بسیار بالایی نصیب باغدار کند. به همین دلیل ابتدا باید بدانیم یک نهال گردوی خوب چه ویژگی هایی دارد.

برای اینکه بدانیم کدام رقم از نهال گردو برای باغ ما مناسب تر است، قبل از انجام هر کاری باید به بررسی وضعیت جغرافیایی منطقه بپردازیم. باید اطلاعات دقیق از منطقه ی جغرافیایی باغ همچنین ارتفاع از سطح دریا و آب و هوای منطقه بدست بیاوریم.

و اما این 5 نکته ی مهم:

1.        ارتفاع از سطح دریا: هر چه ارتفاع از سطح دریا بالاتر باشد، منطقه سردتر است. درنتیجه باید ارقام مقاوم تر را در این مناطق بکاریم. مثلا اگر باغ ما در ارتفاع 600 تا 1500 متر از سطح دریا است. کاشت نهال گردو چندلر بهترین بازدهی را خواهد داشت. یا برای ارتفاع 1500 تا 2200 متر بهتر است رقم گردو فرنور و ژنوتیپ پالیز در باغمان بکاریم.

2.        دیرگل یا زود گل: برای مناطقی که دارای آب وهوای سرد هستند یا ممکن است دچار گرمای دیررس بهاره شوند، بهتر است از ارقام گردوی دیرگل استفاده کنیم. چرا که این ارقام دیرتر از سایرین شروع به گلدهی میکنند و کمتر احتمال دارد که جوانه ها در اثر سرما بسوزند.

3.        زود بازده یا دیر بازده: این عامل نیز در میزان سوددهی و بازگشت سرمایه ما تاثیر مستقیم دارد. برخی از نهال های گردو در سال اول شروع به محصول دهی میکنند. مثل نهال گردو ژنوتیپ پالیز . برخی دیگر نیز در سال اول و دوم شروع به محصول دهی میکنند. مثل نهال گردو چندلر، نهال گردو فرنور، نهال گردو پدرو و... که میزان برداشت گردو در سال حدودا 80 تا 100 کیلوگرم گردوی خشک است.

4.        زمان کاشت نهال گردو: بهترین زمان برای کاشت اکثر نهال های گردو، از نیمه ی پاییز تا اواخر آن است. برخی از ارقام مقاوم تر در برابر سرما را نیز میتوان تا انتهای زمستان نیز کاشت.

5.        خاک مناسب: درخت گردو یک درخت مقاوم است که میتواند خود را با بیشتر خاک ها تطبیق دهد. اما اگر میخواهید بهترین نتیجه را از نهال گردوی خود بگیرید. بهتر است آنرا در خاک های شنی و یا لومی و عمیق بکارید. این خاک ها به ریشه اجازه میدهند تا درون خاک نفوذ کند و رطوبت و مواد غذایی را از آن دریافت کند.


چرا نهالستان گردوی سعید قاسمی

به جرئت میتوان گفت که نهالستان گردوی سعید قاسمی بزرگترین نهالستان گردو در شمال غرب ایران است. اما مزایای این نهالستان نسبت به سایرین چیست؟

·         نهالستان سعید قاسمی بیش از نیم قرن است که در حوزه ی پرورش و فروش نهال به سراسر کشور فعالیت گسترده دارد.

·         حتما میدانید که گردو ارقام مختلفی دارد و برای اینکه بازدهی بهتر و محصول باکیفیت تری برداشت کنیم باید بدانیم کدام رقم برای ما مناسب تر است. از دیگر مزایای این نهالستان امکان ارائه ی مشاوره حضوری یا تلفنی و حتی آنلاین به صورت کاملا رایگان، به باغداران عزیز است.

·         نهالستان پالیز گردو موفق به تولید انواع ارقام گردو و میوه های پیوندی در مقیاس گسترده شده است. حتی گونه های نایاب و انحصاری برخی از میوه ها مانند ژنوتیپ پالیز به صورت کاملا رسمی در انحصار این نهالستان است.

·         ارائه ی خدمات ویژه برای مشتریان از جمله ارائه ی مشاوره درباره ی نحوه ی راه اندازی باغ گردو به صورت کاملا رایگان.

انواع ارقام گردو

گردو ارقام مختلفی دارد. که هرکدام از این ارقام برای کاشت در منطقه ی خاصی بسیار مناسب است. نهالستان پالیز گردو ارائه دهنده ی بهترین ارقام گردو با کیفیت بالا است. انواع ارقام گردو ارائه شده توسط این نهالستان عبارتند از:

·         نهال گردو پالیزکانادایی

·         نهال گردو چندلر

·         نهال گردو فرنور پیوندی

·         نهال گردو اسرائیلی

·         نهال گردو خوشه ای فرانسه

·         نهال گردو ژنوتیپ برتر

·         نهال گردو هارتلی

·         نهال گردو پدرو

·         نهال گردو فرانکت

·         نهال گردو فرنت

·         نهال گردو توسرخ

·         نهال گردو لارا

·         نهال گردو پکان آمریکایی

·         نهال گردو خوشه ای تخم مرغی

·         نهال گردو تویسرکان

·         نهال گردو ژنوتیپ مراغه

که مهم ترین ارقام:

·         نهال گردو ژنوتیپ پالیز : عمر اقتصادی این درخت بیش از۱۰۰ سال است. در ارتفاع بین ۱۰۰ تا ۳۰۰۰ متر از سطح دریا بهترین بازدهی را خواهد داشت و قدرت رویشی درخت آن بسیار بالا است. در پنجمین سال حداکثر میتواند بیش از ۹ تن در هرهکتار گردوی با کیفیت تولید کند.

·         نهال گردو چندلر: این نهال از ارقام پیوندی آمریکایی است. پوسته ی چوبی آن نازک است. و مغز میوه ی آن بیشترین طرفدار را دارد. درخت گردوی چندلر بیشتر از 100 سال عمر میکند و بسیار پر بازده است، به طوریکه در هرهکتار بیش از 7 تن محصول با کیفیت تولید میکند.

·         نهال گردو خوشه ای فرانسه : این رقم بسیار پرطرفدار است. از مغز میوه ی این نهال در مصارف گوناگون استفاده میشود. درخت گردو خوشه ای تا 80 سال محصول دهی بسیار عالی خواهد داشت.

·         نهال گردو ژنوتیپ برتر: نهال گردو ژنوتیپ برتر بومی کشور خودمان است. گردوی آن با پوست تخم مرغی کاغذی به راحتی شکسته میشود و رنگ مغز میوه ی آن سفید شیری است. این درخت میتواند در سال پنجم کاشت بیش از ۷ تن محصول در هرهکتار تولید کند.

اگر قصد کاشت نهال گردو در باغ خود را دارید؛ حتما قبل از خرید نهال گردو با مشاوران ما تماس بگیرید. متخصصین ما میتوانند براساس شرایط موجود در باغ شما، بهترین رقم گردو را به شما پیشنهاد بدهند. تمامی این مشاوره ها رایگان و در جهت رفاه حال باغداران عزیز است. نهالستان پالیز گردو با مدیریت سعید قاسمی دارای حق انحصاری تولید با شماره ی ثبت اختراع و شناسنامه ی مخصوص است.

شماره تماس : مهندس سعید قاسمی 09141832393 

همچنین می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر جهت خرید نهال گردو به وب سایت پالیز گردوPalizgerdo.com مراجعه نمایید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 15
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 16
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4
  • بازدید ماه : 158
  • بازدید سال : 770
  • بازدید کلی : 2,358